Kancelarija za brze odgovore u saradnji sa Biznis info centrom
POČELI RADOVI NA IZGRADNJI NEDOSTAJUĆEG DELA OBILAZNICE OKO BEOGRADA

Na obilaznici oko Beograda danas (24.07.2018) su kineski i azerbejdžanski izvođači, u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića, započeli radove na izgradnji nedostajuće leve trake auto-puta od mosta na Savi kod Ostružnice do tunela Straževica i obe trake do Bubanj Potoka. Reč je o deonici ukupne dužine 19,5km, koja obuhvata sektore obilaznice 4, 5 i 6.

Glavni izvođač radova je kineska kompanija Power Construction Corporation of China Ltd, a podizvođač azerbejdžanska kompanija Azvirt (ogranak Beograd).

Sa prilaznim saobraćajnicama dužina deonice, koju su dobili kineski i azerbejdžanski izvođači, iznosi ukupno 20,4km, a vrednost radova je 207 miliona evra. Radovi se finansiraju 85 odsto iz zajam Eksim banke Kine i 15 odsto iz budžeta Srbije.

Ugovoreni rok za završetak radova je 20. jul 2021. godine ili 36 meseci, pod uslovom da kredit bude efektivan do kraja 2018. godine.

U okviru tog projekta obuvaćeni su radovi na deonici B, od mosta na Savi kod Ostružnice do petlje Bubanj Potok, u dužini od 19,5km.

Sektor 4 obuhvata radove na izgradnji leve trake auto-puta od mosta na Savi kod Ostružnice do petlje Orlovača, u dužini od 7,7km. U okviru sektora 4 potrebno je izvesti levu traku auto-puta, opremiti dva tunela: „Lipak“ i „Železnik“ i izgraditi tri mosta: most br. 9, 10 i 11 (faza II), kao i preostale radove na petlji Orlovača (faza II).

Sektor 5 obuhvata radove na izgradnji leve trake auto-puta od petlje Orlovača do tunela Straževica (uključujući i tunel) u dužini od 3,1km. U okviru sektora 5 potrebno je izvesti kompletno levu traku auto-puta, koja uključuje izgradnju trase, leve tunelske cevi tunela Straževica i tri mosta: most br. 13, 14 i 15.

Sektor 6 obuhvata radove na izgradnji obe trake (pun profil) auto-puta od tunela Straževica do petlje Bubanj Potok (uključujući i petlju), u dužini od 9,6km. U okviru sektora 6 potrebno je izvesti kompletno i desnu i levu traku auto-puta, koja uključuje izgradnju trase, tunel Beli Potok, petlje Avala i Bubanj Potok, kao i 2 mosta: most br. 16 i 17.

Investitor je Republika Srbija odnosno Ministarstvo građevine, saobraćaja i infrastrukture.

Obilaznica je deo Koridora 10 i povezaće dva njegova kraka - ka Mađarskoj (severni krak) i Hvatskoj (E-75), kao i Koridor 11 (E-763), to jest auto-put ka Crnoj Gori.
Izvor: Tanjug